Editorial saltenca, catalana, universal i independent.

Volem que la literatura sigui el vehicle que ens condueixi a la llibertat de pensament

ÚLTIMES NOVETATS

El Club dels Poetes Morts, una pel·lícula de Peter Weir emmarcada als anys 50, ens apropa al món d’un col·legi privat de gran prestigi, l’Acadèmia Welton, que veu, al llarg d’un curs escolar una mica especial, com els seus quatre grans pilars de conducta –tradició, disciplina, honor i grandesa- són qüestionats pel seu nou professor de literatura i ex-alumne, el Sr. Keating (Robin Williams), que des del primer dia sap sorprendre els seus alumnes i, de mica en mica, fer-los agafar interès per tota una nova filosofia de vida, que podríem resumir sota el lema Carpe Diem, aprofita el moment. En definitiva, el professor Keating vol crear lliurepensadors, catalitzar tot allò d’individual i creatiu que hi ha en cadascun dels seus alumnes. Allò que ensenya no figura en cap manual: l’amor a la vida, a la llibertat, a la poesia, i la seva influència marcarà els alumnes de Welton per sempre. Un grup d’aquests alumnes es proposarà de fer reviure aquella antiga societat dels Poetes Morts i seguir-ne els seus principis. L’essència de la pel·lícula és que cal tractar la vida com quelcom d’extraordinari, trovar una passió i perseguir-la, aferrar-se a ella, bé sigui poesia o una altra cosa. En definitiva, El Club dels Poetes Morts és una oda a la poesia, a la creativitat sense barreres i, sobretot, un crit a l’inconformisme.

Estem davant d’un llibre escrit en femení i des del femení que recull la tradició endegada per Virginia Woolf reclamant aquella cambra pròpia i que, a la nostra literatura, tan bé personifiquen autores com la Campmany, l’Abelló o la Marçal.

El poemari, molt ben estructurat, en parts sòlides i coherents, es desplega com un joc on la intertextualitat pren un paper fonamental. No seria agosarat afirmar que es tracta gairebé d’un diàleg amb les veus d’altri per mostrar el joc de relacions íntimes que s’estableixen entre tres generacions femenines: àvia-filla-neta.

Lluny de centrar-se en el gairebé habitual marc literari actual de mare-filla, aquí la idea central és que el model de la transmissió de la feminitat ─fet tot sovint de limitacions, control i inquietud─, es realitza, com a mínim, des del passat de l’àvia fins al futur de la neta.

Gaudint dels poemes, el lector-a, fit a fit, amb la veu coral que l’envoltarà, trobarà els mots per expressar la pròpia i singular realitat.

L’EDITORIAL

ÚLTIMES PUBLICACIONS

Edicions del Reremús

Editorial creada per Robert Fàbregas i Xavier Pifarrer el 2019 a Salt

“Com un rellotge a qui no donen corda ningú et feu servir més per a cap bon ús; sepultat en l’oblit ningú es recorda del nostre mil·lenari Reremús”.

ÚLTIMES PUBLICACIONS

INSTAGRAM